lördag 6 oktober 2012

Ja, nu har vi ju inte bloggat på ett tag igen, men tiden vill liksom inte räcka till. Och ärligt talat så händer det inte så mycket här heller. Eller jo, lite händer väl. Jag har blivit sambo, så vi har fått en husse till i huset. Ett par inofficiella utställningar har vi varit på och det gick bra. Och så har ju Anton varit förkyld. Trodde först han fått Kennelhosta men det gick över ganska fort och Victor har inte blivit sjuk, så jag tror faktiskt det var en förkylning. Annars utför vi inga stordåd här precis.


Vedema
 

Men idag har vi faktiskt åstadkommit något.
Helgen började med att jag i går eftermiddag, åkte ut till Vedema för att lägga spår i ösregn. I vår spårläggning ingår att rita karta, vilket jag ganska snart gav upp. Bläckpenna, papper och regn. Ingen bra kombination.
Idag samlades vi kl 8.00 och fick veta att några hundar skulle gå prov, men vi fick inte veta vilka. Eftersom jag och Victor bara spårat vid ett tillfälle innan i höst,(som för övrigt gick väldigt bra) var jag ganska säker på att det inte gällde oss. 
Gårdagkvällens och nattens regnande ställde till problem för de flesta hundarna. Blodspåren hade flutit ut och låg inte alls där de skulle ligga. T.o.m taxarna hade problem och slog i spåren som cockerspaniels;-)
Men Victor gick som en klocka! Vi blev visade sökrutan, gick in i den och han snurrade runt lite. Efter ca en minut hittade han spåret och drog iväg. Jag gick där och småpratade med instruktören/domaren (Eva) om hur mycket Victor utvecklats under sommaren och att jag tycker det blivit lättare att " läsa" honom.
Hela spåret gick på 28 minuter. Eva sa fortfarande inget om att det var ett prov så jag tänkte att det var ju synd, för jag tyckte själv att han gått så bra. 

MEN SÅKLART VAR DET ETT PROV! Och Victor fick en välförtänt etta.


Visst har jag väl varit duktig nu matte.
 
 
 
Nu ligger min lille prins och sover så sött på soffan. Trött och nöjd med dagen.
 
 
Nu hoppas jag att de återstående spårtillfällena går lika bra. Och kanske, kanske vi får gå ett prov till i höst.
 
 

4 kommentarer:

  1. Välförtjänt tupplur! Duktig kille, jättekul att det gick så bra!

    SvaraRadera
  2. Duktiga Victor....förstår att du var trött efter det spåret!!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  3. Oj då har det ju hänt en hel del.
    Söta victor ser rent slagen ut.
    Kan vi skylla på vädret?
    Ja jag gör det i varjefall.
    Ha det gott
    Å en trevlig höst.

    Kram Towe, Ricco, Alfons & Gossip.

    Vi har flyttat så vi finns här

    http://riccoalfonsgossip.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. ÅHHHH GRATTIS!!!! så roligt!!! Vi börjar ny spårkurs på lördag efter att ha brutit den andra som var totalt värdelös...hoppas nu på bättre kurs.

    SvaraRadera